Zaczytana

„Od zawsze marzyłam o dużym oknie, przy którym można by czytać książki wieczorami. A pod nim o szerokim parapecie, na którym można by usiąść pod kocykiem z kubkiem gorącej herbaty.”

Na Erasmusie takie marzenia mogą się spełnić! W moim szkockim mieszkaniu mam właśnie taki „parapet marzeń”.

img_20170224_182619

Mój wygodny parapet!

Żeby mieć co czytać, a jednocześnie nie wydać majątku, wybrałam sie do charity chop, których w Dundee jest od zatrzęsienia w centrum. Na początku podchodziłam sceptycznie do tego typu sklepów, traktując je jak gorszego rodzaju second-handy. Ale już po  pierwszej wizycie całkowicie się w nich zakochałam. Upolowałam na przykład śliczny talerz w kropeczki za 89 pensów. 😀

IMG_20170224_191724.jpg

A wracając do czytania i książek, to w jednym z takich sklepów kupiłam książkę „Zwodniczy punkt” Dana Browna w oryginale za 0.99 funta! Wybór książek, płyt z muzyką czy filmów jest w charity shops całkiem spory! Po ubrania tam jeszcze nie zaglądałam, bo nie zawsze wiem jakiego rozmiaru brytyjskiego szukać. Może kiedyś…

img_20170224_183858

Nowy nabytek 🙂

Zamówiłam też ostatnio kilka innych książek po angielsku w ramach doskonalenia języka. Skusiłam się na bestsellery popularno-naukowe z Book Depository (przekonała mnie darmowa dostawa na całym świecie). 😉

 

Zabrałam się na razie za What If?: Serious Scientific Answers to Absurd Hypothetical Questions by Randall Munroe. Fizyk, pracownik NASA, który rzucił pracę i zajął się rysowaniem komiksów, stara się  na najdziwniejsze pytania odpowiedzieć okiem naukowca. 

Przykładowe pytania, na które odpowiedź można znaleźć w książce:

  • What would happen if you tried to hit a baseball pitched at 90 percent the speed of light?
  • If every person on Earth aimed a laser pointer at the Moon at the same time, would it change color?
  • How much physical space does the Internet take up?
  • What if everyone actually had one soul mate, a random person somewhere in the world?
  • From what height would you need to drop a steak for itto be cooked when it hit the ground?
  • How many Lego bricks would it take to build a bridge capable of carrying traffic from London to New York? Have that many Lego bricks been manufactured?

Pytania wydają się czasem dość absurdalne, ale po głębszym zastanowieniu i przeczytaniu naukowych uzasadnień, można zmienić zdanie. Na razie przerzuciłam tylko klika stron, ale już mi się podoba! W wolnej chwili sprawdzę kolejne odpowiedzi. 🙂 Ale pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. 😉

img_20170224_182941

A to ja w mojej ulubionej zimowej sukience z kotami! 🙂

Do usłyszenia niedługo! Miłego dnia! 🙂

Skomentuj

