To jest bigos. To są pierogi.

Będąc w Szkocji nie tylko próbowałam lokalnych specjałów, ale też próbowałam przygotować polskie potrawy, mimo czasem ograniczonej dostępności składników. Co z tego wyszło?

1. Pierogi ruskie

W któryś ze styczniowych weekendów miałam akurat do zużycia trochę sera białego i ziemniaków, więc postanowiłam zrobić pierogi ruskie. Zdarzyło mi się już kiedyś robić pierogi, ale był to łatwiejszy wariant – z kaszą gryczaną. Tym razem postanowiłam ulepić trochę pierożków ruskich i wciągnąć do zabawy moją szkocką gospodynię.

O ser biały (twaróg, a nie feta czy coś…) jest w Szkocji ciężko. Albo może ja po prostu nie umiem szukać. Co by to nie było, ser nabyłam w polskim sklepie. Tam też kupuję chleb, o którym pisałam tutaj.

Kolejnym problemem okazał się brak wałka. Ale od czego są butelki po winie! 😉

Przepis, z którego korzystałam:
http://www.olgasmile.com/pierogi-ruskie.html

Efekt? Ponad 100 pierogów ruskich wykończonych ozdobnym „warkoczykiem” i około 30 z mięsem, bo farszu na ruskie mi zabrakło. Pierogi są zamrożone, a co jakiś czas jem je na obiad do teraz.

IMG_20170121_132754.jpg

warkoczykowe wykończenie pierogów 😀

2. Bigos

Innym razem kupiłam kapustę kiszoną (znów w niezastąpionym polskim sklepie) i brakowało mi pomysłu co można z niej zrobić. Któregoś dnia widziałam u mojej gospodyni polski bigos w słoiku. Postanowiłam zrobić domowy. Była to delikatna improwizacja na temat bigosu, ale moja gospodyni oceniła ją bardzo dobrze. 🙂

Próbowałam znaleźć tłumaczenie słowa bigos,ale nawet mój niezawodny pons.eu nie dał rady. 😀 Jeżeli masz pomysł na lepsze tłumaczenie niż ewentualnie „pickled cabbage in tomato sauce” to z chęcią usłyszę o tym. 😉

bigos

Mój bigos był kompilacją dwóch poniższych przepisów:
https://www.winiary.pl/przepis.aspx/8542/bigos-z-rodzynkami
http://allrecipes.pl/przepis/3625/bigos-tradycyjny.aspx

Efekt? Widoczny na zdjęciu. Chociaż fotografem jedzeniowym, to ja nie jestem najlepszym na świecie. 😀

Skomentuj

