Road trip (dzień 2): Loch Cluanie -> Broadford

Po chłodnej nocy i pysznym śniadaniu zapakowaliśmy się szybko do samochodu i ruszyliśmy w dalsza drogę. Naszym sobotnim celem było zjechanie całej wyspy Isle of Skye.

Jednak jeszcze zanim dotarliśmy na wyspę, zatrzymaliśmy się w Eilean Donan Castle. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawanych zamków w Szkocji i jedna z większych atrakcji Highlands. Znajduje się on w miejscu, w którym spotykają się trzy wielkie szkockie jeziora. Tereny te były zamieszkane od VI wieku, a pierwszy średniowieczny zamek został tu zbudowany w połowie XIII wieku. Od tamtej pory zamek był przebudowywany przynajmniej cztery razy. Został on zniszczony w 1719 roku. W 1911 roku pułkownik John MacRae-Gilstrap kupił wyspę i postanowił odrestaurować zamek i przywrócić mu dawna świetność. W 1932 roku budowla została ponownie otwarta. Więcej informacji o zamku.

W zamku zrobiliśmy sobie krótką przerwę na kawę i coś słodkiego. Potem ruszyliśmy w kierunku wyspy. Obraliśmy drogę przez most Skye Bridge przy Kyle of Lochalsh.

W końcu dotarliśmy do Isle of Skye. Cala wyspa ma niecałe 80 km długości, jednak ma bardzo wiele do zaoferowania. Zdecydowanie za mało na jeden dzień zwiedzania.

Po kilkudziesięciu kilometrach dotarliśmy do Portree (Gaelic: Port Rìgh = ‚king’s port’), największego miasta. Znajduje się w nim jedyna High School na wyspie.

Po dojechaniu do wioski Uig odbiliśmy na wschód i dotarliśmy do Fairy Glen. Jest to bardzo baśniowe miejsce. Znaleźć tam można dziwne stożkowe trawiaste pagórki. Ale to, co nas najbardziej zaskoczyło, zobaczyliśmy dopiero po wdrapaniu się na jeden ze szczytów, znany jako Castel Ewen. Są to dziwne kręgi, a właściwie spirale poukładane z kamieni. Jak twierdzi strona www.isleofskye.com pojawiły się one dopiero w ostatnich latach i zostały ułożone przez przyjeżdżających tam turystów.

Po dotarciu na wschód zatrzymaliśmy się na wybrzeżu. Linie brzegowa stanowią tu w dużej mierze klify. Jeden z nich nazywa się Kilt Rock. Jest to o tyle specjalne miejsce, że znajduje się tam wodospad Mealt Falls. Ma on 90 metrów wysokości. U szczytu wodospadu zrobiliśmy sobie mały postój na lunch.

Kolejnym punktem programu był Old Man of Storr. Jest to nazwa jednej ze skał składających się na grzbiet górski. Co prawda nie dotarliśmy do samej skały, ale widoki podczas całej drogi były niesamowite!

Ostatnim punktem dnia było odwiedzenie Fairy Pools (znanych też jako Allt Coir’ a’ Mhadaidh). Znajduje się on nad rzeką, w dolinie Glen Brittle. Udaliśmy się na spacer malowniczym wąwozem, wzdłuż małych stawów, wodospadów i strumyczków. Co odważniejsi decydują się też na pływanie lub skoki do wody! Dla mnie jednak woda była zbyt zimna i zdecydowałam się tylko na zamoczenie stóp.

Po zmarznięciu poprzedniej nocy, tym razem postanowiliśmy znaleźć jakiś nocleg pod dachem. Jednak na wyspie nie było to takie łatwe. Nie udało nam się znaleźć w Broadford żadnego AirBnb, a w Youth Hostel zostało tylko jedno wolne łóżko… Na szczęście recepcjonista przekierował nas do pobliskiego Backpackers Hostel.

Po upragnionym prysznicu wybraliśmy się na zakupy na kolacje. Szczęśliwie udało nam się znaleźć supermarket. Nawet jeżeli nie jedyny na wyspie, to na pewno jeden z niewielu. Broadford (Gaelic: An t-Àth Leathann) to drugie co do wielkości miasteczko na Isle of Skye, ale wygląda bardziej na wioskę. Jednak zachód słońca był tam zachwycający!

Wieczór spędziliśmy graniu w gry, miedzy innymi Dobble i Jungle Speed. Do tego wino, piwo, cydr, co kto woli. Jednak zmęczeni po wielu atrakcjach tego dnia usnęliśmy wszyscy chyba jeszcze przed północą.

Zobacz też relację z pozostałych dni wycieczki: